Kõige tõhusam tegevus, millega energiat tõsta

Mäletate, kirjutasin audiofailide kogumikust "Your Wish Is Your Command"? Kes ei mäleta, siis see postitus asub SIIN

Kevin andis nendes loengutes nimekirja tegevustest, mis tõstavad energiataset. On tegevusi, mida võiks teha iga päev ja neid, mida võiks teha kord kuus või kord aastas. Kuigi ma temaga täiesti ühel meelel ei ole (ei kavatse näiteks ise kunagi soolestiku- või maksapuhastust teha), siis ühes asjas nõustume täiesti. 

Kõige tähtsam ja tõhusam tegevus, millega energiat tõsta, on õues viibimine. 

Kevin ütleb nii: "Ükskõik, mis ilm on, kui on külm, pane riidesse - aga käi väljas." Ilmselt olete isegi kuulnud väljendit "Pole halba ilma, on halb riietus," eksole? See tõesti on tõsi. Mu sõbrad ja perekond teavad, et olen üks esimesi vingujaid, kui õues sajab või on külm ja mind on siis väga raske välja saada, kuid ma tean, et pole midagi tõhusamat sellest roidumusest lahti saamiseks kui väljas käimine. 

Mis seal väljas siis toimub? Esiteks - liigutamine on kehale hea. See tõstab endorfiinide taset ajus ja langetab stressihormooni taset. Mingite katsete tulemusel paraneb õues käies ka lühimälu, väheneb depressioon ja ärevus, silmanägemine püsib kauem terav, vererõhk püsib kauem kontrolli all, loomingu potentsiaal tõuseb. 

Aga ütleb see teadus, mis ta ütleb, mulle meeldib ikka ise järele proovida. Ja tõesti, tõsi see on. Ka oma kõige kurvematel hetkedel on väike jalutuskäik mu enesetunnet parandanud. Ma ei mäleta mitte ühtegi korda oma elus, kus ma oleks end pärast õues olemist halvemini tundnud. Jah, teinekord palju higisemana, räpasemana või märjemana, kuid energiatase tõusis. Mu meel oli erk ning hingamine rahulikum. Samuti on enamik mu parimatest ideedest minuni jõudnud just õues jalutades. Ma kannan alati telefoni kaasas, et neid tänaval/metsas/rannas üles kirjutada. 

Kunagi käisin ühe nõia juures oma erinevate probleemidega. Läksin veidi kahtlustavana, kuid siiski avatud meelega. Ja mida ütles nõid? Ta ei soovitanud mulle ei tule ümber tantsimist ega võlujooke. Ta soovitas mulle iga kord, kui enesetunne halvaks läheb, vähemalt 5 km õues jalutada. 

Tegingi seda. Ja oligi abi. 

Olete täna väljas käinud? Ma just tulin. Ei tahtnud selle külma ja lumega rassida, kuid tegin ära. Olen väsinud ja higine ja õnnelik.

Comments