Mineviku ümberkeeramine

Ma usun ümbersündi ja eriti veel teadlikku ümbersündi. Tean, et see on esoteeriline, aga lihtsalt kirjutan, et veidi tausta avada. Seega usun, et kui raske meil ka lapsepõlves ei olnud, oli see osaliselt meie enda valik. Jah, pole tõestatav. Jah, subjektiivne. Aga seda ma usun. 

Hea uudis on aga see, et kuigi me selle raske teekonna kunagi valisime, siis ei pea me kogu elu kannatama. Minevikku saab muuta. Ei, see ei ole lõik ulmeraamatust. Sa saad oma minevikku muuta. 

Alustan kohe näitega iseenda elust. Noores täiskasvanueas arvasin, et mul oli kohutav lapsepõlv. Kasvasin üles stressis üksikemaga, meil oli tihti rahamuresid, koolis kiusati aeg-ajalt, meeleoluhäired tõmbasid elukvaliteedi alla. Kujutasin aastaid oma elu lapsena ette kui ühte hirmu- ja muresegast perioodi. 

Kui keegi küsib praegu minu lapsepõlve kohta, siis vastan nii: "Mul oli väga ilus ja rahulik lapsepõlv. Elasime rahulikul ajal, suurema osa lapsepõlvest suures majas oma aiaga. Koolis läks hästi, tegelesin palju hobidega. Kasvasime õega koos, alati oli, kellega mängida. Mul oli palju sõpru, ma meeldisin nii õpetajatele kui teistele õpilastele. Meil oli maakodu, kus loomadega koos olla saime. Lugesin palju, mängisin pilli. Sain palju reisida." Jah, mul oli väga ilus lapsepõlv. 

Nagu arvata võite, siis on mu suhtumine muutunud. Kui keegi nüüd mõtleb, et suhtumine ei muuda ju minevikku, siis pole te tegelikult proovinud. On teil kunagi olnud mingi mure, mis teatud hetkel oli ääretult suur, aga hiljem ei tule meeldegi, et see kunagi teemaks oli? Täpselt nii on minevikuga ka. Kui sa ise oled heas kohas oma eluga, siis ei tule sul need mineviku mured meelde, vaid meenuma hakkab hoopiski kõik hea. 

Miks üldse minevikku muuta? Sest see tekitab hea tunde. Palju tervislikum ja edasiviivam on öelda: "Ma olen elanud head elu", kui "Oli kah... Kuidagi sain hakkama". Mis fooni see tagasivaade meie edasisele elule annab? Kuidas su ideaalmaailmas asi oleks? 

Kõik on subjektiivne nagunii. Valime siis subjektiivsuse, mis meile kasulikum on. 

Comments